Tyłem do przodu Zdzisław Zadworny

  Przez dziesiątki lat w naszych szkołach dominuje encyklopedyczny system nauczania. Wkuwanie wiedzy bez dyskusji, bez wiązania przyczyn ze skutkami. Wtłaczanie przeładowanego programu młodemu człowiekowi, nie uczy go dystansu do pozyskanej wiedzy. Już w XVII wieku Kartezjusz stwierdził: Dubito ergo sum (wątpię więc jestem). Mimo upływu ponad 400 lat ciągle mamy problem poddaniu analizie tego, co słyszymy. A mamy nieporównywalnie większe możliwości weryfikacji tego, co jest nam podpowiadane. Nie weryfikujemy, bo nas tego nie uczono. Dlatego tylko dobra nauka promująca aktywność i niezależność pozwolą rozwinąć się naszemu regionowi. Kreatywność daje szansę na rozwój gospodarczy i społeczny. Pozostaje tylko smutne podsumowanie. Rządowi Prawa i  Sprawiedliwości na tym nie zależało, a czy obecnie rządzącym będzie się chciało?

– całość w najnowszym wydaniu-